Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGuskey, Thomas R.
TitelA Historical Perspective on Closing Achievement Gaps
QuelleIn: NASSP Bulletin, 89 (2005) 644, S.76-89 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
SchlagwörterAcademic Achievement; Teaching Methods; Educational History; Mastery Learning; Instructional Effectiveness
AbstractAlthough much has been written recently about gaps in the achievement of different groups of students, the problem has been with us for many years. This manuscript presents a historical perspective of the problem, viewing it as one of reducing variation in students' achievement. Specifically, it reviews the work of renowned educator Benjamin S. Bloom, who argued that to reduce variation in students' achievement and have all students learn well, we must increase variation in instructional approaches and learning time. Bloom also outlined a specific strategy to accomplish this instructional differentiation, labeling it "mastery learning." Bloom's work is described, along with common misinterpretations of his ideas and the results of research on the effectiveness of their implementation. (Author).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: