Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoder, Paul J.; Camarata, Stephen; Camarata, Mary; Williams, Susan M.
TitelAssociation between Differentiated Processing of Syllables and Comprehension of Grammatical Morphology in Children with Down Syndrome
QuelleIn: American Journal on Mental Retardation, 111 (2006) 2, S.138-152 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-8017
DOI10.1352/0895-8017(2006)111[138:ABDPOS]2.0.CO;2
SchlagwörterLanguage Processing; Comprehension; Language Impairments; Down Syndrome; Children; Syllables; Grammar; Morphemes; Hypothesis Testing; Severity (of Disability); Brain
AbstractOur purpose in this exploratory investigation was to examine the relationship between degree of impairment in grammatical morpheme comprehension and event-related potential measures of differentiated processing of speech syllables in 10 children with Down syndrome. Results strongly support the hypothesized association. Graphs of the association indicate that children with less impaired grammatical comprehension had greater amplitude differences in event-related potentials to contrast of syllables within preselected post stimulus latency ranges. The theoretical and clinical ramifications of these results are discussed. (Author).
AnmerkungenAmerican Association on Mental Retardation. P.O. Box 7065, Lawrence, KS 66044-7065. Tel: 785-843-1235; Fax: 785-843-1274; e-mail: AJMR@allenpress.com; Web site: http://www.aamr.org/Periodicals/index.shtml
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: