Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilkerson, Kevin
TitelImpaired Students: Applying the Therapeutic Process Model to Graduate Training Programs
QuelleIn: Counselor Education and Supervision, 45 (2006) 3, S.207-217 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0011-0035
SchlagwörterGraduate Students; Therapy; Graduate Study; Counselor Training; Trainees; Disabilities; Evaluation Research; Demonstration Programs
AbstractThis article updates and adds to the literature on graduate trainee impairment provided by L. Forrest, N. Elman, S. Gizara, and T. Vacha-Haase (1999) in their comprehensive literature review. Based on recommendations by Forrest et al., a program model for dealing with impaired trainees is proposed. The 5-step therapeutic process model includes (a) informed consent, (b) intake and assessment, (c) evaluation, (d) treatment planning and follow-up, and (e) termination. Each step is explained within the context of graduate training programs, and key points to consider are discussed. (Author).
AnmerkungenAmerican Counseling Association. 5999 Stevenson Avenue, Alexandria, VA 22304. Tel: 800-422-2648; Tel: 800-347-6647; Fax: 800-473-2329; Web site: http://www.counseling.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Counselor Education and Supervision" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: