Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStevens-Smith, Deborah
TitelMovement and Learning: A Valuable Connection
QuelleIn: Strategies: A Journal for Physical and Sport Educators, 18 (2004) 1, S.10-11 (2 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-4562
SchlagwörterMotion; Learning; Physical Education Teachers; Learning Processes; Brain; Children; Physical Activities
AbstractIn this article, the author discusses the relatedness between movement and learning for students. The process of learning involves basic nerve cells that transmit information and create numerous neural connections essential to learning. One way to increase learning is to encourage creation of more synaptic connections in the brain through movement. Brain scans show that children learn best when they are actually moving and learning at the same time. Among other things, the author discusses things that encourage learning as well as things that inhibit learning. (Contains 3 resources.) (ERIC).
AnmerkungenAmerican Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance. 1900 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-213-7193; Fax: 703-476-9527; Email: info@aahperd.org; Web site: http://www.aahperd.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Strategies: A Journal for Physical and Sport Educators" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: