Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMayer, Melinda M.
TitelA Postmodern Puzzle: Rewriting the Place of the Visitor in Art Museum Education
QuelleIn: Studies in Art Education: A Journal of Issues and Research in Art Education, 46 (2005) 4, S.356-368 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0039-3541
SchlagwörterPostmodernism; Art Education; Museums; Art Teachers; Visual Literacy; Art History; Arts Centers
AbstractAt the same time as the postmodern call to reexamine traditional notions of scholarship blazed new paths through many disciplines, art museum education was a field in transition. From the 1970s through the mid 1990s, the writings of art museum educators revealed changing and contested beliefs regarding their pedagogical purposes. This study focuses on how art museum educators wrote and rewrote theory and practice regarding the role of the museum visitor in meaning making. Theorists of visual literacy, museum literacy, and interactivity will serve as the guides to this intertextual historical examination. (Contains 6 footnotes.) (Author).
AnmerkungenNational Art Education Association, 1916 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 703-860-8000; Fax: 703-860-2960; Web site: http://www.NAEA-Reston.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in Art Education: A Journal of Issues and Research in Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: