Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRutherford, Janice Williams
TitelAn Interdisciplinary Collaborative Experiment in Art Education: Architects Meet Arts Administrators
QuelleIn: Art Education, 58 (2005) 4, S.13-19 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3125
SchlagwörterStellungnahme; Interdisciplinary Approach; Art Education; Architecture; Outcomes of Education; Cooperation; Teaching Methods; Educational Trends; Environment; Oregon
AbstractThis article describes a successful project that demonstrates the effective practice of two important trends in art education today: (1) creating space for art education that is informed by scholarship on community-based pedagogy and environmental design; and (2) collaborating to achieve more comprehensive learning outcomes. The project was a 6-month collaboration between students in the Architecture Department and the Arts and Administration Program at the University of Oregon. I believe that this collaboration experiment, while rather small in scope, can serve as a model for more complex interdisciplinary and multi-disciplinary projects. (Contains 2 endnotes.) (Author).
AnmerkungenNational Art Education Association, 1916 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 703-860-8000; Fax: 703-860-2960; Web site: http://www.NAEA-Reston.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: