Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreenspan, Stanley I.
TitelMeeting Learning Challenges: Working with the Child Who Has ADD
QuelleIn: Early Childhood Today, 20 (2006) 6, S.16-17 (2 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1070-1214
SchlagwörterStellungnahme; Early Childhood Education; Attention Deficit Disorders; Young Children; Teaching Methods; Hyperactivity; Classroom Techniques; Student Behavior; Parent Teacher Cooperation
AbstractThe terms ADD (Attention Deficit Disorder) and ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) are applied to several symptoms, including: difficulty in paying attention, distractibility, having a hard time following through on things, and sometimes over-activity and impulsivity. There are many different reasons why children have these symptoms. In this article, the author describes these different reasons and suggests strategies teachers can use to effectively help children with ADD and ADHD. (ERIC).
AnmerkungenScholastic, 557 Broadway, New York, NY 10012. Tel: 800-560-6816 (Toll Free); e-mail: ect@scholastic.com; Web site: http://teacher.scholastic.com/products/ect.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: