Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKicklighter, Jana; Jonnalagadda, Satya S.; McClendon, Jamie; Hopkins, Barbara L.
TitelNutrition Education Module Appeals to Students at Georgia State
QuelleIn: Journal of Family and Consumer Sciences, 97 (2005) 4, S.68-72 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-1651
SchlagwörterHealth Education; Nutrition; Nutrition Instruction; Home Economics Education; College Freshmen; Student Attitudes; Instructional Effectiveness; Instructional Design; Georgia
AbstractThis article describes the development and evaluation of a nutrition education module, "Nutrition Survival Skills," for freshmen students at a large urban university. Students' perceptions of the module, presented by five nutrition graduate students as part of Freshmen Learning Communities (FLCs) and Georgia State University (GSU) 1010, New Student Orientation, were examined. Results contribute to the knowledge of college students' nutrition education preferences and provide insights for designing effective nutrition education for this group. (Contains 5 tables.) (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of Family and Consumer Sciences, 400 North Columbus Street, Suite 202, Alexandria, VA 22314. Tel: 703-706-4600.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Family and Consumer Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: