Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSterling, Mary C.
TitelUniversal Design Problem Solving
QuelleIn: Journal of Family and Consumer Sciences, 96 (2004) 2, S.40-44 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-1651
SchlagwörterProblem Solving; Experiential Learning; Higher Education; Undergraduate Students; Interior Design; Physical Environment; Quality of Life
AbstractUniversal design is made up of four elements: accessibility, adaptability, aesthetics, and affordability. This article addresses the concept of universal design problem solving through experiential learning for an interior design studio course in postsecondary education. Students' experiences with clients over age 55 promoted an understanding of both universal design and basic design. Interior design is about improving the quality of people's lives, and students were persuaded that built environments should be barrier free because the resulting physical environments are more accessible, functional, pleasing, and safer for everyone. (Author).
AnmerkungenAmerican Association of Family and Consumer Sciences, 400 North Columbus Street, Suite 202, Alexandria, VA 22314. Tel: 703-706-4600.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Family and Consumer Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: