Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHorton, Rosemary
TitelBoys Are People Too: Boys and Reading, Truth and Misconceptions
QuelleIn: Teacher Librarian, 33 (2005) 2, S.30 (3 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1481-1782
SchlagwörterEducational Research; Males; Reading Attitudes; Recreational Reading; Literature Appreciation; Reading Habits; Reading Motivation; School Libraries; Change Strategies; Foreign Countries; Australia
AbstractThis article summarizes some of the recent research on boys and reading that has been primarily conducted in Australia but is also available online to international readers. The research makes it clear that many boys are still reading, but competing claims on their busy lives easily sidetrack them from making reading their main activity. Educators can use many strategies to improve boys' reading habits. (Author).
AnmerkungenScarecrow Press, 4501 Forbes Blvd., Suite 200, Lanham, MD 20706. Web site: http://www.scarecrowpress.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Librarian" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: