Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerrin, Geoff
TitelTeachers, Testers, and the Research Enterprise--A Slow Meeting of Minds
QuelleIn: ELT Journal, 59 (2005) 2, S.144-150 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-0893
SchlagwörterForeign Countries; Second Language Instruction; Evaluators; Language Teachers; English (Second Language); Vocabulary; Language Tests; Research Methodology; Case Studies; Germany
AbstractStarting from the premise that the teaching profession tends to view formal assessment procedures with some misgivings, the following article attempts to develop the argument that the problem is, at least in part, one of too narrow a perspective. A case study is first described involving the trialling of a vocabulary test at a language teaching centre in South Germany. In discussing the results, it is then suggested that teachers need to recognize the wider function of tests as research instruments capable of providing important insights into teaching and learning. This in turn, it is proposed, might lay the foundation for a more fruitful cooperation between teachers and testers. (Author).
AnmerkungenOxford University Press, Great Clarendon Street, Oxford OX2 6DP UK. Tel: +44 1865-353907; Fax: +44 1865-353485; e-mail: jnls.cust.serv@oxfordjournals.org; Web site: http://elt.oxfordjournals.org/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: