Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCassidy, Wanda; Bates, Anita
Titel"Drop-Outs" and "Push-Outs": Finding Hope at a School that Actualizes the Ethic of Care
QuelleIn: American Journal of Education, 112 (2005) 1, S.66 (37 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0195-6744
SchlagwörterHigh Risk Students; Adolescents; Private Schools; Teacher Student Relationship; Student School Relationship; Educational Environment; Case Studies; Administrator Attitudes; Teacher Attitudes; Student Attitudes; Canada
AbstractThis study profiles a school that is committed to enacting the ethic of care with a population of underserved "at-risk" adolescents students with a history of criminal activity and dropping out or being expelled from school due to troublesome and troubled behavior. This article gives voice to the narratives of administrators, teachers, and students as they perceive and actualize care in policies and practices. It documents the additive impact of the caring approach in fostering hope and building more promising futures for high-need youth. (Contains 6 notes.) (Author).
AnmerkungenUniversity of Chicago Press, Journals Division, P.O. Box 37005, Chicago, IL 60637. Tel: 773-753-3347; Web site: http://www.journal.uchicago.edu; e-mail: subscriptions@press.uchicago.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: