Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJennings, Nancy; Swidler, Steve; Koliba, Christopher
TitelPlace-Based Education in the Standards-Based Reform Era--Conflict or Complement?
QuelleIn: American Journal of Education, 112 (2005) 1, S.44 (22 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0195-6744
SchlagwörterEducation; State Standards; Educational Change; Rural Education; Educational Practices; Curriculum; Teacher Attitudes; Vermont
AbstractIn this article we discuss the relationship between place-based education and standards-based reforms. Using an initiative in Vermont to include place-based standards into the state's curricular frameworks, we examine state policy makers' and practitioners' views of state standards and place-based curriculum. Furthermore, we explore the ways in which the practitioners view the impact of both of these curricular efforts on their classroom practices. We challenge the common view of incompatibility between state standards and locally responsive curriculum and offer instead a view of complementarity. (Author).
AnmerkungenUniversity of Chicago Press, Journals Division, P.O. Box 37005, Chicago, IL 60637. Tel: 773-753-3347; Web site: http://www.journal.uchicago.edu; e-mail: subscriptions@press.uchicago.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: