Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCheng, Simon; Powell, Brian
TitelSmall Samples, Big Challenges: Studying Atypical Family Forms
QuelleIn: Journal of Marriage and Family, 67 (2005) 4, S.926-935 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2445
DOI10.1111/j.1741-3737.2005.00184.x
SchlagwörterSocial Science Research; Family (Sociological Unit); Family Characteristics; Sample Size; Family Structure; Longitudinal Studies; Young Children; Cultural Differences
AbstractWe discuss the challenges of small-subsample sizes that family scholars often encounter when studying nontraditional or less common family types. We begin by identifying the general difficulties of using existing data in this line of research and then discuss potential solutions that may help researchers to avoid these problems. Using data from the Early Childhood Longitudinal Study, we use the example of monoracial White, monoracial Asian, and Asian/White interracial families to illustrate these problems and available, albeit imperfect, solutions. (Author).
AnmerkungenJournal Customer Services, Blackwell Publishing, 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770 (Toll Free); Fax: 781-388-8232; e-mail: subscrip@bos.blackwellpublishing.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Marriage and Family" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: