Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAkerson, Valarie L.; Young, Terrell A.
TitelNonfiction Know-How
QuelleIn: Science and Children, 41 (2004) 6, S.48-51 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8148
SchlagwörterNonfiction; Reading Strategies; Elementary Education; Science Education; Scaffolding (Teaching Technique); Science Materials; Instructional Materials
AbstractChildren love nonfiction books, and their reading of such texts has shown a strong relationship between science achievement and informational reading and writing abilities. How can elementary teachers capitalize on this natural affinity and make the most effective use of nonfiction trade books in their classroom? There are numerous strategies to increase students' exposure to and facility with nonfiction. This article offers a few suggestions to help increase students' science learning and develop their literacy skills. (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association, 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782 (Toll Free); Web site: http://www.nsta.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science and Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: