Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBartlett, Alison
Titel"She Seems Nice": Teaching Evaluations and Gender Trouble
QuelleIn: Feminist Teacher: A Journal of the Practices, Theories, and Scholarship of Feminist Teaching, 15 (2005) 3, S.195-202 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0882-4843
SchlagwörterStellungnahme; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Evaluation; Feminism; Gender Issues; Foreign Countries; Sex Stereotypes; Females; Women Faculty; Australia
AbstractThe aim of this paper is to work out what the author needs to do to pass with more success, and how students evaluations of her teaching may or may not indicate this. In doing so, she draws on the literature of feminist pedagogy and on anecdote, or gossip, as a counter-discourse or a mode of talk that destabilizes the official versions of evaluating teaching bodies. (ERIC).
AnmerkungenUniversity of Illinois Press, 1325 South Oak Street, Champaign, IL 61820-6903. Tel: 217-333-0950.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Feminist Teacher: A Journal of the Practices, Theories, and Scholarship of Feminist Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: