Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, Nancy
TitelMeeteth Thy Match: Sensory Activities to Support Brain-Based Learning
QuelleIn: School Library Media Activities Monthly, 21 (2005) 8, S.17-19 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0889-9371
SchlagwörterLeitfaden; Learning Activities; Class Activities; Brain; Media Specialists; Multiple Intelligences; Multisensory Learning; Teaching Methods; Cognitive Style
AbstractA great deal of research has been done on the different ways students learn. Over twenty years ago, Gardner (1983) introduced the theory of multiple intelligences. According to Gardner, each individual possesses at least eight different intelligences, each with varied abilities. The eight intelligences are identified as linguistic, logical-mathematical, spatial, musical, bodily-kinesthetic, intrapersonal, interpersonal, and naturalist. This article discusses ways in which elementary school media specialists can promote activities fostering four of these intelligences: linguistic, spatial, musical, and bodily-kinesthetic. Suggestions for related classroom activities are also included. (ERIC).
AnmerkungenLibraries Unlimited, 88 Post Road West, Westport, CT 06881. Tel: 800-225-5800 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Library Media Activities Monthly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: