Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchonmann, Shifra
Titel"Master" versus "Servant": Contradictions in Drama and Theatre Education
QuelleIn: Journal of Aesthetic Education, 39 (2005) 4, S.31-39 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8510
SchlagwörterArt Appreciation; Drama; Theater Arts; Aesthetics; Art Expression; Teaching Methods; Holistic Approach
AbstractThis paper is a wake-up call, reclaiming the place of the artistic and the aesthetic in theatre and drama education as its core experience. Drama and theatre educators need to remind themselves that although drama is now being viewed as a multileveled discourse, the true appeal and beauty of drama and theatre in education lies in its power to express the human mind and spirit via the captivating magic of theatre. The authors' basic claim is that the young field of drama/theatre education feels old because no one challenges the aesthetic language. She feels this is because the educators are stifled by applied drama and theatre that have so often put real obstacles in the way of broadening the horizon of the field by its expansion of the utilitarian function of theatre in the curriculum and beyond. (Contains 16 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenUniversity of Illinois Press, 1325 S. Oak Street, Champaign, IL 61820. Tel: 217-333-0950; Fax: 217-244-8082; e-mail: uipress@uillinois.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Aesthetic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: