Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCreme, Phyllis
TitelShould Student Learning Journals Be Assessed?
QuelleIn: Assessment and Evaluation in Higher Education, 30 (2005) 3, S.287-296 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-2938
SchlagwörterStellungnahme; Formative Evaluation; Action Research; Student Journals; Journal Writing; Foreign Countries; College Students; Higher Education; Evaluation Methods; Student Evaluation; United Kingdom (England)
AbstractThis article addresses the controversial question of whether student learning journals should be assessed. It draws on a collaborative action research project into the uses of learning journals at the University of Sussex in which assessment was continually debated. The characteristics of learning journals in terms of pedagogic purpose, outcome and student writing identity are explored as a basis for looking at the advantages and disadvantages of summative and formative assessment of this "different" form of writing. In conclusion, "compromise" solutions to the question are proposed. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment and Evaluation in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: