Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichardson, Rhonda A.
TitelEarly Adolescence Talking Points: Questions That Middle School Students Want to Ask Their Parents
QuelleIn: Family Relations, 53 (2004) 1, S.87-94 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0197-6664
DOI10.1111/j.1741-3729.2004.00012.x
SchlagwörterEarly Adolescents; Middle School Students; Parent Child Relationship; Sexuality; Drug Use
AbstractIn early adolescence, young people need caring parents to guide them through numerous changes and decisions. Little is known about what particular issues middle school students want to discuss with their parents. This study provides a basis for promoting parent-child communication by identifying topics that young adolescents would like to talk about with parents, using responses from 1,124 students age 10 to 15. Findings were that the largest percentage of questions pertained to family issues, whereas only 1 in 4 dealt with sensitive subjects such as drugs and sex. Implications for practice are included. (Author).
AnmerkungenJournal Customer Services, Blackwell Publishing, 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770 (Toll Free); Fax: 781-388-8232; e-mail: subscrip@bos.blackwellpublishing.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Family Relations" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: