Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchertz, Hannah H.; Odom, Samuel L.
TitelJoint Attention and Early Intervention with Autism: A Conceptual Framework and Promising Approaches
QuelleIn: Journal of Early Intervention, 27 (2004) 1, S.42-54 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-8151
SchlagwörterEarly Intervention; Research Needs; Autism; Interpersonal Competence; Affective Behavior; Models; Social Behavior; Interaction
AbstractThis article reviews research on the typical development of joint attention and challenges that infants and toddlers with autism experience in achieving this milestone. We define joint attention as coordinating attention to an event or object with another individual, sharing interest and social engagement, and showing an understanding that the partner is sharing the same focus. Conceptual frameworks for understanding joint attention are organized around three theoretical perspectives: cognitive-perceptual, language, and social-affective. Several intervention models are explored for their applicability to promoting joint attention in very young children. Finally, future research needs related to joint attention in early intervention are described. (Author).
AnmerkungenDivision for Early Childhood, 27 Fort Missoula Road, Suite 2, Missoula, MT 59804. Tel: 406-543-0872.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: