Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJensen, William B.
TitelEmpirical Formulas and the Solid State: A Proposal
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 81 (2004) 12, S.1772 (3 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9584
SchlagwörterTextbooks; Chemistry; Science Instruction; Molecular Structure; Scientific Concepts; Textbook Content
AbstractA survey of introductory textbooks shows that many authors fail to connect explicitly their discussions of empirical versus molecular formulas with their latter discussions of the composition and structure of nonmolecular solids. A study proposes that some method, such as the use of quotation marks, be adopted to differentiate unambiguously empirical formulas from molecular formulas, and that the terms "empirical" and "molecular" be replaced by the more descriptive terms "relative" and "absolute". (Author).
AnmerkungenJournal of Chemical Education, Subscription Department, P.O. Box 1267, Bellmawr, NJ 08099-1267. Web site: http://jchemed.chem.wisc.edu/AboutJCE/contact.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Chemical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: