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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Most means of differentiating higher education institutions emphasize their structural characteristics: faculty size; highest and kind of degree granted; level of external support; size of endowment; number of students; average board scores; admissions selectivity; tuition; and so on. In this article, the author offers a view of differentiating schools that underscores their cultural similarities and differences. In offering a cultural framework of departments and institutions, the goal of this article is to complement, and not to reject, structural frameworks of schools. This work is based on a national study of academics--physicists specifically--sampled from departments at six universities. The present article builds upon the earlier study by more fully elaborating the cultural basis of academic worlds of work, specifying the utility of a cultural classification system of higher education institutions, and detailing how such a system is set apart from prevailing structural means of institutional classification. (ERIC).
Anmerkungen
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0022-1546
Hermanowicz, Joseph C.: Classifying Universities and Their Departments: A Social World Perspective 2005.
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