Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOrlich, Donald C.
TitelNo Child Left Behind: An Illogical Accountability Model
QuelleIn: Clearing House, 78 (2004) 1, S.6 (6 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-8655
SchlagwörterStellungnahme; Federal Legislation; Educational Improvement; Accountability; Academic Achievement; Educational Change; Academic Standards; High Stakes Tests; Achievement Tests
AbstractIn this article, the author questions the validity of an educational accountability system (i.e., the No Child Left Behind Act of 2001) that stresses only 'high stakes assessments" for all children. He maintains that state and national educational reformers have based their argument on an invalid assessment of student achievement in America, and cites examples to prove that American students are doing better than the critics admit. He concludes by stating a need to examine the practicality, reasonableness, and statistical logic of setting adequate yearly progress targets. (ERIC).
AnmerkungenHeldref Publications, Helen Dwight Reid Educational Foundation, 1319 Eighteenth Street, NW, Washington, DC 20036-1802. Web site: http://www.heldref.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Clearing House" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: