Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/envan't Hooft, Mark; Kelly, Jan
TitelMacro or Micro: Teaching Fifth-Grade Economics Using Handheld Computers
QuelleIn: Social Education, 68 (2004) 2, S.165 (3 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7724
SchlagwörterComputer Uses in Education; Grade 5; Social Studies; Economics Education; Teaching Methods; Units of Study; Computer Software; Technology Integration; Ohio
AbstractImagine a classroom where students beam their assignments to the teacher instead of handing them in. Imagine a classroom where technology is ubiquitous yet nearly invisible. Imagine a classroom where all students simultaneously work together using technology. This is the reality for students in the fifth grade classroom of Jan Kelly, an elementary school teacher in Mogadore, Ohio, and one of the authors of this article. Kelly has been using handheld computers in social studies for more than two years for a variety of activities, including the study of economics by way of a simulated stock market, which is the focus of this article. (Contains 9 notes.) (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association, 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Web site: http://www.nsta.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: