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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A technologically literate individual should be able to use, manage, and understand technological concepts and systems. A technologically literate individual should also have the capacity to design, develop, control, use, and assess technological systems and processes. These abilities are essential elements of the universals of technology, as outlined in Technology for All Americans: A Rationale and Structure for the Study of Technology (International Technology Education Association, 1996). This report suggests that technology education programs should encourage students to "understand major technological concepts behind ... current issues" and understand technological systems by applying concepts learned in the study of technology and other curricular areas. This article will examine the use of concepts and a theoretical model of machines to guide student learning. This theoretical model of machines is designed to enable students to apply and transfer knowledge, and help students to analyze and assess future technological system inputs, processes, and outputs. (ERIC).
Anmerkungen
Publications Department, International Technology Education Association, 1914 Association Drive, Suite 201, Reston, VA 20191-1539. Tel: 703-860-2100; Fax: 703-860-0353; Web site: http://www.iteaconnect.org.
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Standortunabhängige Dienste
0746-3537
Shackelford, Ray L.; Brown, Ryan; Warner, Scott A.: Using Concepts and Theoretical Models to Support the Standards for Technological Literacy 2004.
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