Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLindeman, Carolynn A.
TitelTen Strategies for Higher Education and the K-12 Music Teacher Shortage
QuelleIn: Music Educators Journal, 90 (2004) 3, S.66 (2 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
SchlagwörterHigher Education; Elementary Secondary Education; Teacher Shortage; Preservice Teacher Education; Music Teachers; Music Education; Majors (Students); Career Choice
AbstractThe national shortage of music teachers in kindergarten through grade twelve is one of the most critical challenges we face in the entire field of music. It is not just a challenge to be met head-on by our teaching colleagues in America's elementary and secondary schools. It is a challenge that requires us all--at every educational level and certainly every postsecondary institution offering music degrees--to take action. NASM executive director Sam Hope challenged us to consider how higher education can address this critical situation. This article includes ten strategies for taking action. Included is a list of sources. (ERIC).
AnmerkungenMENC Subscription Office, P.O. Box 1584, Birmingham, AL 35201. Web site: http://www.menc.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: