Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarnes, Kristin L.
TitelApplying Self-Efficacy Theory to Counselor Training and Supervision: A Comparison of Two Approaches
QuelleIn: Counselor Education and Supervision, 44 (2004) 1, S.56-69 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0011-0035
SchlagwörterSupervision; Epistemology; Trainees; Self Efficacy; Counseling; Counselor Training; Intervention; Comparative Analysis
AbstractCounseling self-efficacy, an individual's perception of his or her competence to conduct counseling, is an important component of understanding how counselor trainees subjectively construct their counseling and training experiences and subsequently develop into competent counseling professionals. The author describes 2 approaches to using self-efficacy theory to develop and implement counselor training and supervision interventions: the self-efficacy enhancement approach and the self-efficacy in context approach. Suggestions for tailoring counseling self-efficacy assessment to the accompanying approach are included. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Counseling Association, 5999 Stevenson Ave., Alexandria, VA 22304. Web site: http://www.counseling.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Counselor Education and Supervision" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: