Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZhao, Guoping
Titel"Governing the Soul" through Remolding the Self: The American Approach
QuelleIn: American Journal of Education, 111 (2005) 2, S.245 (22 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0195-6744
SchlagwörterForeign Countries; Multicultural Education
AbstractIn this article, I trace historical events and thoughts that have joined forces in creating American cultural ways of "thinking about human beings and acting upon them." I suggest that while Foucault, Rose, and Popkewitz's work has demonstrated crucial parallels between the emergence of a new liberalism and a new way of governance -- governing the soul -- the American solution differs significantly from that of Europe. Rather than monitoring, oppressing, or regulating the inner state of the individual, the American approach is to construct and act upon an idealized self that fits well into the current political and social order. (Author).
AnmerkungenUniversity of Chicago Press, Journals Division, P.O. Box 37005, Chicago, IL 60637. Tel: 773-753-3347; Web site: http://www.journal.uchicago.edu; e-mail: subscriptions@press.uchicago.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: