Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCross, Alice Frazeur; Traub, Elizabeth; Hutter-Pishgahi, Lois; Shelton,Gen
TitelElements of Successful Inclusion for Children with Significant Disabilities
QuelleIn: Topics in Early Childhood Special Education, 24 (2004) 3, S.169-183 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-1214
SchlagwörterPreschool Children; Disabilities; Inclusive Schools
AbstractThis study focused on the practices used by specialists and early childhood education personnel that contributed to the successful inclusion of 7 young children with significant disabilities who were served in typical community settings, such as preschools and childcare centers. Analysis identified 4 elements common to each of the research sites: attitudes, parent?provider relationships, therapeutic interventions, and adaptations. These were examined in depth to identify essential practices that contributed to the children's successful inclusion in the community childcare or preschool programs. (Author).
AnmerkungenPRO-ED, Inc., 8700 Shoal Creek Boulevard, Austin, Texas 78757-6897. Tel: 800-897-3202 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Topics in Early Childhood Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: