Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchneider, Carol G.
TitelPracticing Liberal Education: Formative Themes in the Reinvention of Liberal Learning
QuelleIn: Liberal Education, 90 (2004) 2, S.6-11 (6 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0024-1822
SchlagwörterStellungnahme; General Education; Liberal Arts; Higher Education; Citizen Participation; Ethics; Educational Change
AbstractThough liberal education has assumed many forms across different times and places, it has always been concerned with important educational aims: cultivating intellectual and ethical judgment, helping students comprehend and negotiate their relationship to the larger world, and preparing graduates for lives of civic responsibility and leadership. On the merits, then, we might expect that liberal education would be the uncontested preference of virtually everyone who goes to college. Higher education reform efforts are positioning the academy to provide a practical and engaged liberal education for the increasing numbers of students enrolling in colleges and universities. This position paper was the key text guiding the 2004 annual meeting. (ERIC).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Liberal Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: