Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, H. Durell
TitelGrade and Gender Differences in the Association between Adolescents' Perceptions of Boundary Violations and Goal Nominations during Conflict with Cross-Sex Friends.
QuelleIn: Child Study Journal, 33 (2003) 1, S.19-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4005
SchlagwörterAdolescent Attitudes; Adolescents; Age Differences; Conflict; Expectation; Friendship; Intimacy; Power Structure; Sex Differences
AbstractExamined grade and gender differences in the association between perceived intimacy and power boundary violations and conflict goal reports among 177 adolescents. Found that adolescents' perceptions of intimacy boundary violations were associated with reports of relational and avoidance goals. Grade and gender moderated the association between perception of power boundary violations and reports of control and relational goals. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Study Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: