Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlybon, Laura E.; Edwards, Lorraine; Butler, Deborah; Belgrave, Faye Z.; Allison, Kevin W.
TitelExamining the Link between Neighborhood Cohesion and School Outcomes: The Role of Support Coping among African American Adolescent Girls.
QuelleIn: Journal of Black Psychology, 29 (2003) 4, S.393-407Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0095-7984
SchlagwörterAcademic Achievement; Black Students; Coping; Early Adolescents; Females; Middle School Students; Middle Schools; Neighborhoods; Parent Influence; Self Efficacy; Urban Youth
AbstractCollected data from 84 urban, female African American middle school students to investigate neighborhood cohesion and parent and adult social support coping, singly and cooperatively, as resources for school achievement outcomes. Positive perceptions of the neighborhood directly and positively related to increased feelings of school self-efficacy and higher grades. As neighborhood cohesion increased, use of adult support coping increased. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Black Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: