Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGinsberg, Rick; Whaley, David
TitelAdmission and Retention Policies in Teacher Preparation Programs: Legal and Practical Issues.
QuelleIn: Teacher Educator, 38 (2003) 3, S.169-189Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterCollege Admission; Elementary Secondary Education; Higher Education; Legal Responsibility; Preservice Teacher Education; School Holding Power; School Policy
AbstractExamined the legal climate regarding admissions and retention in teacher preparation programs and the current practices of selected programs. Data from legal/archival research and an online survey of 27 universities indicated that teacher preparation programs have more legal latitude than is being employed for admission and retention decisions. The paper recommends that the field establish professional norms for retention policies and assessing student dispositions for teaching. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: