Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGutman, Leslie Morrison; Sameroff, Arnold J.; Cole, Robert
TitelAcademic Growth Curve Trajectories from 1st Grade to 12th Grade: Effects of Multiple Social Risk Factors and Preschool Child Factors.
QuelleIn: Developmental Psychology, 39 (2003) 4, S.777-90Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0012-1649
SchlagwörterAcademic Achievement; At Risk Persons; Attendance; Comparative Analysis; Elementary School Students; Grade Point Average; Grades (Scholastic); Individual Development; Intelligence Quotient; Longitudinal Studies; Mental Health; Models; Predictor Variables; Preschool Children; Secondary School Students; Student Characteristics
AbstractExamined main and interactive effects of multiple social risk factors and preschool IQ and mental health on students' academic trajectories from first to twelfth grade. Found that high-risk students had lower grades and more absences from first to twelfth grade than low-risk students. Higher IQ and better mental health improved the grade point average (GPA) trajectories of low-risk children, but did not influence GPA trajectories of high-risk children. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Developmental Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: