Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAro, Mikko; Wimmer, Heinz
TitelLearning To Read: English in Comparison to Six More Regular Orthographies.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 24 (2003) 4, S.621-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterComparative Analysis; Dutch; Elementary Education; Elementary School Students; English; Finnish; French; German; Reading Skills; Spanish; Swedish; Uncommonly Taught Languages
AbstractReading performance of English children in Grades 1-4 was compared with reading performance of German, Dutch, Swedish, French, Spanish, and Finnish speaking children at the same grade levels. Results showed that with the exception of English, psuedowords in the remaining orthographies were read with a high level of accuracy by the end of Grade 1. Reading fluency for pseudowords was affected by regularity and other orthographic differences. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: