Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilder, Lynn K.; Obiakor, Festus E.; Algozzine, Bob
TitelHomeless Students in Special Education: Beyond the Myth of Socioeconomic Dissonance.
QuelleIn: Journal of At-Risk Issues, 9 (2003) 2, S.9-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1098-1608
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; High Risk Students; Homeless People; Socioeconomic Influences; Special Education; Student Needs
AbstractDiscusses the needs of homeless students, especially those with disabilities, suggesting some simple strategies for school personnel to help homeless students maximize their fullest potential (e.g., locating the students and bringing them to school for enrollment, providing transportation to school, offering nutritious meals and clean clothing, facilitating social relationships and recreational activities, ensuring that students have access to and receive training on up-to-date technology). (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of At-Risk Issues" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: