Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeymour, Jennifer R.; Osana, Helena P.
TitelReciprocal Teaching Procedures and Principles: Two Teachers' Developing Understanding.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 19 (2003) 3, S.325-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterHigher Education; Middle Schools; Peer Teaching; Prediction; Preservice Teacher Education; Questioning Techniques; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reciprocal Teaching; Teacher Knowledge; Teaching Methods
AbstractThis case study addressed the meanings two preservice teachers ascribed to four expert strategies used in reciprocal teaching (questioning, summarizing, clarifying, and predicting) and four learning principles upon which reciprocal teaching is built (cognitive apprenticeship, scaffolding, zone of proximal development, and proleptic teaching). Results highlight conceptual growth and misinterpretations of the procedures and learning principles as the student teachers developed their understanding across training sessions. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: