Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTurner, Caroline S.
TitelIncorporation and Marginalization in the Academy: From Border toward Center for Faculty of Color?
QuelleIn: Journal of Black Studies, 34 (2003) 1, S.112-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9347
SchlagwörterCollege Faculty; Diversity (Faculty); Equal Opportunities (Jobs); Higher Education; Minority Group Teachers
AbstractExplores the challenges and benefits of marginalization (remaining at the borders) for college faculty of color, noting the risks and benefits of incorporation (moving toward the center of the organization). Highlights the importance of incorporation, noting what those who have succeeded consider their accomplishments (love of teaching, sense of accomplishment, and mentoring), and discusses the value of marginalization (to help change their universities). (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Black Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: