Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElder, Catherine; McNamara, Tim; Congdon, Peter
TitelUnderstanding Rasch Measurement: Rasch Techniques for Detecting Bias in Performance Assessments: An Example Comparing the Performance of Native and Non-native Speakers on a Test of Academic English.
QuelleIn: Journal of Applied Measurement, 4 (2003) 2, S.181-97Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1529-7713
SchlagwörterCollege Students; Diagnostic Tests; English; Higher Education; Item Response Theory; Language Proficiency; Native Speakers; Performance Based Assessment; Test Bias
AbstractUsed Rasch analytic procedures to study item bias or differential item functioning in both dichotomous and scalar items on a test of English for academic purposes. Results for 139 college students on a pilot English language test model the approach and illustrate the measurement challenges posed by a diagnostic instrument to measure English language achievement. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Measurement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: