Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAwaya, Allen; McEwan, Hunter; Heyler, Deborah; Linsky, Sandy; Lum, Donna; Wakukawa, Pamela
TitelMentoring as a Journey.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 19 (2003) 1, S.45-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterElementary Secondary Education; Higher Education; Mentors; Preservice Teacher Education; Teacher Student Relationship; Trust (Psychology)
AbstractSuggests that the role of mentors versus cooperating teachers is increasingly viewed as important in guiding student teachers' work in the field, explaining mentoring as a relationship rather than a role involving preconceived duties. It conceives mentoring as a journey that describes a unique relationship between mentors and student teachers and involves building an equal relationship characterized by trust, sharing of expertise, moral support, and knowing when to help. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: