Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWay, Niobe; Robinson, Melissa G.
TitelA Longitudinal Study of the Effects of Family, Friends, and School Experiences on the Psychological Adjustment of Ethnic Minority, Low-SES Adolescents.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 18 (2003) 4, S.324-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAdolescent Attitudes; Adolescents; Asian Americans; Blacks; Coping; Educational Environment; Family Environment; High School Students; Hispanic Americans; Longitudinal Studies; Low Income Groups; Personality Development; Secondary Education; Self Esteem; Social Support Groups
AbstractExamined the influence over time of demographic variables and perceived family and friend support and school climate on changes in psychological adjustment among Black, Latino, and Asian American adolescents from low-income families. Found a greater increase in self-esteem in students reporting more positive perceptions of school climate and, unexpectedly, early reports of lower family support. (JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: