Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErickson, Carlton K.; Wilcox, Richard E.; Miller, Gary W.; Littlefield, John H.; Lawson, Kenneth A.
TitelEffectiveness of Addiction Science Presentations to Treatment Professionals, Using a Modified Solomon Study Design.
QuelleIn: Journal of Drug Education, 33 (2003) 2, S.197-216Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-2379
SchlagwörterAddiction; Health Personnel; Instructional Effectiveness; Medical Education; Workshops
AbstractAssesses the instructional effectiveness of three-hour addiction science workshops presented to health-care professionals. The workshop participants showed significant knowledge gain and belief changes. After six months, knowledge gains decreased, but were still higher than pre-test scores. Concludes that motivated health-care professionals can experience important knowledge gains and belief changes by participating in such workshops. (Contains 22 references and 4 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Drug Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: