Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVaughn, Brian E.; Vollenweider, Margaret; Bost, Kelly K.; Azria-Evans, Muriel R.; Snider, J. Blake
TitelNegative Interactions and Social Competence for Preschool Children in Two Samples: Reconsidering the Interpretation of Aggressive Behavior for Young Children.
QuelleIn: Merrill-Palmer Quarterly, 49 (2003) 3, S.245-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-930X
SchlagwörterAggression; Child Behavior; Comparative Analysis; Interpersonal Competence; Low Income Groups; Peer Relationship; Predictor Variables; Preschool Children; Sex Differences
AbstractObserved Head Start and community samples with regard to children's initiations of negative interactions. Found that Head Start children tended to have higher scores for negative initiations and for one aggression scale, but these results were qualified. Found that aggression and negative behavior measures were positive predictors of social competence in both samples, suggesting that aggression and negative interactions may have a positive impact on preschoolers' social development. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Merrill-Palmer Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: