Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAthanases, Steven Z.; Larrabee, Timothy G.
TitelToward a Consistent Stance in Teaching for Equity: Learning To Advocate for Lesbian- and Gay-Identified Youth.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 19 (2003) 2, S.237-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterAdvocacy; Elementary Secondary Education; Equal Education; Higher Education; Homosexuality; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes
AbstractThree education classes of mostly prospective teachers provided instruction on issues related to lesbian- and gay-identified (LG) youth in schools. Written responses of 97 students revealed lack of knowledge of LG youth prior to instruction. Though some students voiced resistance related to religiosity, the dominant stance was a strong appreciation for the new knowledge. Students made many links to broader social justice issues. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: