Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRimm-Kaufman, Sara E.; Pianta, Robert C.; Cox, Martha J.; Bradley, Robert H.
TitelTeacher-Rated Family Involvement and Children's Social and Academic Outcomes in Kindergarten.
QuelleIn: Early Education and Development, 14 (2003) 2, S.179-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-9289
SchlagwörterAcademic Achievement; Family Attitudes; Family Involvement; Family School Relationship; Kindergarten; Kindergarten Children; Outcomes of Education; Parent Role; Parents; Social Development; Teacher Attitudes
AbstractThis study examined the relation between teachers' report of family involvement in school and children's social and academic competencies during kindergarten, measuring families' attitudes toward schools and families' activities with schools. Findings suggest that teachers' reports of family attitudes are a more consistent predictor of outcomes than teachers' reports of family involvement activities. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: