Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGelet, Isabelle Montesinos
TitelApproache Pluraliste du Developpement et Etude des Variations Procedurals en Production D'Orthographes Inventees. [A Pluralistic Approach to the Development and Study of Procedural Variations in the Production of Invented Spelling.]
QuelleIn: Canadian Journal of Infancy and Early Childhood, 9 (2002) 1, S.43-54Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0827-0899
SchlagwörterChild Development; Childrens Writing; Developmental Stages; Invented Spelling; Language Acquisition; Models; Preschool Children; Writing Skills
AbstractThis study used a pluralistic model to examine the procedures used by two preschoolers to achieve written productions using invented orthographies. The model allows children's procedural variations to be taken into consideration by understanding the hierarchy of different processing modes available to children in completing the task and incorporates children's procedural variations at the origin of the auto-organizational dynamic of development. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Infancy and Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: