Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKohen, Dafna E.; Brehaut, Jamie C.; Pence, Alan; Hunter, Mike
TitelAfter-School Care and Adolescent Competencies.
QuelleIn: Canadian Journal of Infancy and Early Childhood, 9 (2002) 1, S.19-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0827-0899
SchlagwörterAcademic Achievement; After School Programs; Comparative Analysis; Early Adolescents; Followup Studies; Interpersonal Competence; Mathematics Achievement; Outcomes of Education; Reading Achievement; Receptive Language; School Age Child Care
AbstractThis study examined the associations between the use of after-school care arrangements and adolescent competencies in 60 young Canadian adolescents. Findings revealed that, compared to those not participating, early adolescents participating in after-school care between 5 and 13 years obtained higher academic and social competency scores based on standardized and teacher measures, even after controlling for household income, parents' marital status, and maternal educational attainment. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Infancy and Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: