Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrampton, Peter; Dowell, Anthony; Parkin, Chris; Thompson, Caroline
TitelCombating Effects of Racism through a Cultural Immersion Medical Education Program.
QuelleIn: Academic Medicine, 78 (2003) 6, S.595-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterCultural Pluralism; Ethnic Groups; Foreign Countries; Higher Education; Medical Education; Minority Groups; Multicultural Education; Physician Patient Relationship; Program Descriptions; Racial Bias; Teaching Methods; New Zealand
AbstractProvides a perspective from New Zealand on the role of medical education in addressing racism in medicine. New Zealand nursing curricula have introduced the concept of cultural safety as a means of conveying the idea that cultural factors critically influence the relationship between carer and patient. Describes a cultural immersion program for third-year medical students in New Zealand and discusses some of the strengths and weaknesses of such an approach. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: