Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJahnukainen, Markku; Korhonen, Anu
TitelIntegration of Students with Severe and Profound Intellectual Disabilities into the Comprehensive School System: Teachers' Perceptions of the Education Reform in Finland.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 50 (2003) 2, S.169-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1034-912X
SchlagwörterEducational Change; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Inclusive Schools; Severe Mental Retardation; Student Placement; Teacher Attitudes; Finland
AbstractThis study examined 125 Finnish teachers' attitudes toward the integration of students with severe and profound intellectual disabilities one year after their mandated transition from the social service system into the comprehensive school system. About 80% of respondents thought the best placement for these students was in full- or part-time special classes located in mainstream schools. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: